در فرهنگی پر از دوربین های تلفن و هزاران کلیک در روز ، فراموش کردن اهمیت عکاسی تخصصی آسان است. باید به خاطر داشته باشیم که همه می توانند عکس بگیرند ، اما هر عکس شایسته یک کمپین تبلیغاتی نیست. کسانی که با مزیت عکاسی تبلیغاتی آشنا نیستند ممکن است این را درک نکنند و مزایای کار با یک عکاس تبلیغاتی را از دست بدهند.

چرا باید برروی عکاسی تبلیغاتی سرمایه گذاری کرد؟

مصرف کنندگان بصری هستند. برای پیشرفت در بازار امروز ، شرکت ها باید از این طبیعت بصری استفاده کنند. نه تنها این ، بلکه مصرف کنندگان نیز سریع بصری هستند. بازاریابان فقط چند میلی ثانیه فرصت دارند تا تاثیر خود را بر جای بگذارند. فقط تصاویر و پیام هایی که می توانند برجسته شوند می توانند توجه مصرف کنندگان را به طور کامل جلب کنند. مصرف کنندگان در طول روز بمباران می شوند:

  • چهل سال پیش ، مصرف کنندگان روزانه در معرض تقریبا 500 تبلیغ قرار می گرفتند.
  • امروزه این عدد روزانه 10 هزار نفر تخمین زده می شود.

چه تعداد از این 5000 تصویر تأثیر بسزایی در ذهن مصرف کننده می گذارد؟ چند نفر آنقدر توجه آنها را جلب می کنند که آنها را به خواندن مطالب همراه ترغیب می کند؟ مهارت عکاس تبلیغاتی برای ایجاد تصویری که بتواند این فوکوس را ثبت کند ، نیاز دارد.

تحقیقات اخیر در مورد قدرت عکاسی تبلیغاتی این حقیقت را تقویت می کند. اگر در مورد قدرت تصاویر در تبلیغات تردید وجود داشت ، آنها با این یافته ها برطرف شده اند:

  • مقالاتی با تصاویر مرتبط 94 درصد بیشتر از موارد بدون تصویر بازدید می کنند.
  • بیانیه های مطبوعاتی با عکس 15 درصد بیشتر از نسخه های متنی فقط بازدیدهای آنلاین را جذب می کنند.
  • 60 درصد از مصرف کنندگان آنلاین می گویند کسب و کارهایی را ترجیح می دهند که لیست آنها شامل تصویر باشد.
  • بیش از دو سوم خریداران تجارت الکترونیک گزارش می دهند که تصویر محصول بخش مهمی از تصمیمات خرید آنها است.

به طور واضح ، مشتریان بیشتر محتاج خرید محصولاتی را که با جزئیات مشاهده کرده اند ، خریداری می کنند. این بدان معناست که شرکت ها به تصاویر خوب نیاز دارند. این به نوبه خود به یک عکاس تبلیغاتی خوب نیاز دارد. با استفاده از تخصص عمیق در زمینه نورپردازی ، زوایا ، تصاویر و تکنیک های تبلیغاتی ، عکاس به شرکت اجازه می دهد تا به اهداف کمپین بازاریابی خود برسد. البته اینها برای ارائه پیامی در مورد محصول خود و ترغیب مشتریان به خرید آن است.

وقتی تصویری که با مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته می شود کیفیت پایینی داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ این شرکت پیام اشتباه ارسال می کند. شرکت ها به تصاویر خود نیاز دارند تا به طور مثبت به خاطر سپرده شوند. بازاریابان می خواهند بهترین جنبه برند خود را نشان دهند ، اما عکس های بد بدترین آنها را نشان می دهد. استفاده از تصاویر با کیفیت حرفه ای برای ارسال سیگنال های مناسب به عموم مردم ضروری است. با استفاده از تخصص یک عکاس تبلیغاتی ، شرکت ها می توانند محصولات و خدمات خود را در بهترین حالت به تصویر بکشند.

طنزآمیز است که بسیاری از شرکت ها مایلند سرمایه قابل توجهی را برای چاپ و توزیع کمپین های بازاریابی هزینه کنند ، اما در عکاسی تبلیغاتی لازم برای موفقیت این کمپین ها سرمایه گذاری نمی کنند. این مطالب با تصاویری با کیفیت ضعیف در دسترس عموم قرار می گیرد که هیچ کاری برای پیشرفت تجارت انجام نمی دهد. نتایج حاصل تلاش بیهوده و ROI رقت انگیز است.

در سوی دیگر طیف ، شرکتی که مایل به سرمایه گذاری در عکاسی تبلیغاتی است می تواند مزایای زیادی را به دست آورد. تصاویر باکیفیت و تاثیرگذار به آنها اجازه می دهد تا در محیط های مختلف با مصرف کنندگان ارتباط موثری داشته باشند و آنها را جذب کنند:

  • عکاس زیبایی و مد: همانطور که اشاره شد ، مشتریان بیشتر محصولی را که دیده اند خریداری می کنند ، بنابراین تصاویر با کیفیت برای کمپین های این بازارها ضروری است. برای یک کمپین زیبایی ، هر چیزی کمتر از تصاویر خیره کننده کافی نیست.
  • عکاس سبک زندگی: تصاویر مناسب می تواند مشتریان را متقاعد کند که به آنچه شرکت می فروشد نیاز دارند. تصاویر شیوه زندگی موردنظر خود را به تصویر می کشند و این پیام را می دهند که می توانند از طریق پیشنهادات شرکت به آن سبک زندگی دست یابند. یک عکاس سبک زندگی می تواند این پیام را دقیق تنظیم کند.
  • عکاس مشهور: عکس های تاثیرگذار برای تبلیغ نسخه های جدید ضروری هستند. عکاسان مشهور در بهترین حالت ستاره ها را جذب می کنند تا طرفداران را جذب کنند ، انتشارات خود را به اشتراک بگذارند و رتبه ها را بهبود بخشند.
  • مدیر عکاسی: پروژه های پیچیده عکاسی برای اطمینان از بهترین نتایج به متخصص حرفه ای نیاز دارند. یک مدیر عکاسی تصمیمات فنی برای افزایش جلوه های دوربین و نورپردازی برای پروژه های سینمایی و تلویزیونی می گیرد. تخصص آنها پروژه ها را از لیست B به فیلم های پرفروش تبدیل می کند.

این متخصصان شرکت ها را قادر می سازند تا کمپین های تبلیغاتی موفق را اجرا کرده و به اهداف بازاریابی خود دست یابند. چه برای راه اندازی یک تلاش محلی یا یک کمپین پیچیده و سراسری باشد ، یک عکاس تبلیغاتی یکی از اعضای اصلی تیم بازاریابی و تبلیغات است.