1. روی هویت برند خود کار کنید

یک شرکت نمی تواند تصویر برند خود را کنترل کند ، اما می تواند هویت برند خود را در میان سایر جنبه های استراتژی برند مدیریت کند. بنابراین ، بسیار مهم است که واقعاً بفهمید که می خواهید برند شما برای چه چیزی باشد و این را به طور موثر به بازار و فراتر از آن منتقل کنید. این تضمین می کند که شرکت می تواند ارتباطات مثبتی ایجاد کند ، که سپس به تصوراتی متشکل از تصویر برند تبدیل می شود.

ارسال پیام های مشخص در مورد ارزشها و مأموریتهای پشتیبان برند شما می تواند به نوبه خود منجر به ادراک مثبت خارجی (تصویر برند) شود که با هویت مطلوب داخلی شما (هویت برند) هماهنگ است.

به طور مشابه ، اطمینان از ارزش ها و مأموریت های شما برای مخاطبان مورد نظر شما مهم و ارزشمند است. مشتری محوری بودن شما را قادر می سازد تا به طور غیرمستقیم بر انجمن هایی که مصرف کنندگان نسبت به شما ایجاد می کنند ، تأثیر بگذارد و به شما این امکان را می دهد که به طور غیرمستقیم بر ایجاد برند تأثیر بگذارید.

  1. ایجاد تجربه های مثبت برای مشتری

تصویر برند در درجه اول از طریق تجربیات مستقیم مشتریان با برند شما شکل می گیرد. بنابراین ایجاد تأثیر خوب در همه نقاط تماس مشتری بسیار مهم است.

این ممکن است یک تجربه آنلاین یکپارچه یا یک تجربه فیزیکی در فروشگاه باشد که شامل خدمات عالی به مشتریان است. این بدان معناست که کارکنان آموزش دیده و مشتاق دارند و همچنین اطمینان حاصل می کنند که فروشگاه شما تمیز است و به راحتی قابل حرکت است یا بسته بندی شما جذاب است و هویت مورد نظر شما را نشان می دهد.

  1. برند خود را به خوبی تعیین کنید

موقعیت یابی به این معنا است که چگونه قصد دارید ارزش را به صورت منحصر به فرد و به مشتری هدف مشتری برساند. به عنوان مثال ، آمازون مأموریت دارد “به طور مداوم با استفاده از اینترنت و فناوری ، تجربه مشتری را بالا ببرد تا به مصرف کنندگان کمک کند هر چیزی را پیدا ، کشف و خرید کنند …” (https://www.aboutamazon.co.uk/uk-investment/our-mission).

این بلافاصله نشان می دهد که آمازون چگونه می خواهد توسط مصرف کنندگان درک شود و از طریق این بیانیه واضح ، اگر با موفقیت به مصرف کنندگان تحویل داده شود ، آمازون می تواند به طور غیر مستقیم تصویر برند خود را بسازد.

  1. روی ارتباطات موثر سرمایه گذاری کنید

هیچ فایده ای ندارد که هویت مورد نظر خود را تنظیم کرده و سعی کنید تصویر واقعی مصرف کننده از شما را بدون وسایل ارتباطی مناسب شکل دهید. تصویر برند تجاری می تواند تحت تأثیر تبلیغات خلاقانه آنچه که شما برای آن صحبت می کنید ، ایجاد شود ، بنابراین ارتباطات قوی ، منحصر به فرد و مرتبطی را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می کند.

چگونه می توان تصویر برند را بهبود بخشید؟

از آنجا که شرکتها فقط می توانند تصویر برند را به طور غیر مستقیم و تا حد محدود کنترل کنند ، مهم این است که تصویر برند فعلی خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید. این را می توان به روشهای مختلف بسیار عملی انجام داد ، به عنوان مثال:

  • نظارت بر دهان به دهان ، که می تواند به شکل گیری تصوراتی که شامل تصویر برند است کمک کند
  • اطمینان از ارائه ثابتی از ارزش که در بیانیه موقعیت یابی به مصرف کنندگان وعده می دهید
  • پیوسته ارزشها و ویژگیهای منحصر به فرد خود را از طریق استراتژیهای بازاریابی بیان کنید
  • ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا ، با تمرکز بر تجربه مشتری

 

نحوه اندازه گیری تصویر برند

اندازه گیری تصویر برند با استفاده از یک معیار واحد می تواند مشکل باشد زیرا مربوط به ادراکات ذهنی است. با این حال ، همچنان مهم است که به مدیران اجازه دهیم تا ارتباطات مثبت و منفی برند خود را شناسایی کنند ، و سپس می توانند با ارزشها و مأموریتهای اصلی خود به آنها رسیدگی کرده و دوباره تنظیم کنند.

برخی از روش هایی که می توانید تصویر برند را اندازه گیری کنید عبارتند از:

  1. اندازه گیری ادراک برند از طریق گروه های متمرکز ، نظرسنجی ها و گوش دادن به رسانه های اجتماعی

این شامل درک نحوه درک مصرف کنندگان از برند شما است. هرچه تصورات آنها مثبت تر باشد ، تصویر برند شما مطلوب تر است:

  • نظرسنجی های ادراک از برند ، شرکت ها را قادر می سازد تا ارزیابی کنند که چگونه و چگونه مشتریان با برند خود مطابقت دارند و تا چه اندازه ارزشها و مأموریت هایی را که شما سعی در انتقال آنها دارید درک می کنند.
  • گروه های متمرکز می توانند از طریق بحث های غیررسمی به نتایج مشابهی برسند که در آن سازمان ها می توانند باورها و نگرش های کلی نسبت به یک برند را بسنجند و از آنجا به درک کلی از قدرت و ماهیت تصویر برند بپردازند.
  • گوش دادن به رسانه های اجتماعی را می توان از طریق نظارت بر گفتگوها و ذکرهای مربوط به برند در رسانه های اجتماعی به دست آورد

 

  1. نقشه های مفهومی برند

اینها نمایشی بصری از انجمن های تجاری هستند که توسط مصرف کنندگان شکل گرفته است.

اولین قدم شناسایی مجموعه ای از ارتباطات از طریق انجام تحقیقات بازار است (شاید با استفاده از گروه های متمرکز یا نظرسنجی هایی که در بالا ذکر شد).

ثانیاً ، یک سازمان می تواند این انجمن ها را به عنوان مربوط به برند آنها ترسیم کند تا در نهایت آنها را ترکیب کرده و یک نقشه کلی را به تصویر بکشد که حس کلی تصویر از نام شرکت را نشان می دهد (جان و همکاران 2006).

 

  1. مقیاس بندی افتراقی معنایی

این روش از صفت های متضاد قطبی یا قیدها به عنوان نقاط پایانی در مقیاس استفاده می کند که مشتریان می توانند از آنها برای رتبه بندی یک برند استفاده کنند. هر پاسخ را می توان با یک نمره عددی تعیین کرد و سپس می توان از آن برای یافتن میانگین استفاده کرد. این به شرکت یک حس کلی از نحوه مثبت نگرش از برند آنها می دهد و از این رو تصویر برند آنها چقدر مثبت یا منفی است (Plumeyer et al.، 2017).

نکات کلیدی

  • تصویر برند تجاری به نحوه نگاه مصرف کنندگان به برند شما ، پیشنهاد شما و آنچه که شما برای آن دفاع می کنید مربوط می شود.
  • تصویر برند در توسعه ارزش ویژه برند ضروری است و بنابراین با موفقیت در بازار رقابت می کند.
  • دانستن و برقراری ارتباط با برند شما و ایجاد تجربیات مثبت از مشتریان راههای مهمی است که می توانید بصورت غیر مستقیم تصویر برند خود را بسازید.