بسیاری از وب سایت های تجاری بیش از حد محصول گرا هستند. در واقع هیچ مشکلی در این مورد تا حدی وجود ندارد. شما می خواهید مطمئن شوید که مردم می فهمند شما چه چیزی می فروشید و چرا باید آن را بخواهند. متأسفانه ، آنجاست که بسیاری از صاحبان سایت اشتباه می کنند. آنها محصول را به نمایش می گذارند اما از ارائه جزئیات کافی در مورد اینکه چرا مصرف کنندگان آن را می خواهند غفلت می کنند. این شاید بر این فرض باشد که محصول آنها آنقدر عالی است که نیازی به توضیح ندارد.

در حقیقت ، شما همیشه باید تا آنجا که می توانید جزئیات را ارائه دهید. انواع و اقسام “متخصصان” وجود دارند که به شما می گویند کاربران اینترنت محدوده توجه کوتاهی دارند و اطلاعات زیادی نمی خواهند و این همه مزخرف. واقعاً فقط همین است – مزخرف!

اگر کاربران واقعاً محدوده توجه کوتاهی داشته باشند ، ده دقیقه برای تماشای یک ویدیو صرف نمی کنند تا همان اطلاعاتی را که می توانستند در 30 ثانیه یا کمتر بخوانند به دست آورند. تفاوت واقعی این است که اکثر مردم تهیه ویدئوی جذاب را آسان تر از نوشتن کپی سایت جذاب می دانند.

بنابراین به آن توصیه بد جدی که به شما می گوید کاربران اطلاعات نمی خواهند گوش ندهید. آنها قطعاً چنین می کنند ، و اولین شکایتی که اکثر کاربران دارند این است که سایت شما به طور موثر به سوالات آنها پاسخ نمی دهد. بیشتر اوقات ، این امر برای شما هزینه فروش دارد.

از ترفند قدیمی “فروشنده خودروهای فرسوده” برای مخفی کردن قیمت یا سایر اطلاعات مهم با این باور نادرست استفاده نکنید که مردم را ترغیب می کند تا از طریق ایمیل با شما تماس بگیرند. به سادگی 99 the مواقع اینطور عمل نمی کند.

حقیقت این است که شما هرگز نمی توانید اطلاعات زیادی داشته باشید ، اما مطمئناً می توانید شرایطی را داشته باشید که اطلاعات کافی را ارائه ندهید. این واقعاً برای نتیجه نهایی کسب و کار شما بد است زیرا برای شما هزینه فروش دارد و مشتریان بالقوه را به سمت رقبایتان سوق می دهد.

به جای اینکه محصول شما متمرکز باشد ، سایت شما باید کاربر محور باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که کل تجربه بازدید و مرور سایت شما تا حد امکان برای کاربر آسان است. شما باید مطمئن شوید که تجربه مثبت است. شما می توانید این کار را با:

  • پیش بینی انواع سوالات کاربران در مورد محصول شما
  • تا آنجا که ممکن است در مورد محصولات خود جزئیات ارائه دهید
  • همیشه در مورد قیمت پیش قدم باشید
  • اعتماد مشتریان را به بستر فروش شما آسان می کند
  • تکمیل خرید خود را برای مشتریان آسان می کند
  • ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت

اکنون که آن مراحل مهم را تعریف کرده ایم ، بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک بیندازیم.

 

پیش بینی سوالات

این لزوماً به معنای ایجاد ورودی های متداول نیست (هرچند که مطمئناً ایده خوبی است). همچنین می توانید مستقیماً در کپی سایت یا توضیحات محصول به سوالات احتمالی پاسخ دهید. این فقط به این معنی است که به این فکر کنید که مشتریان شما به دنبال چه ویژگی هایی هستند ، چه ایرادات یا نگرانی هایی دارند و غیره. سپس شما به سادگی تا آنجا که ممکن است به آن نکات توجه کنید.

 

ارائه جزئیات

صرفنظر از جزئیات یک اشتباه آماتوری بر اساس نتایج تحقیقات بازار است. کل صنعت در بهترین حالت مبهم است ، زیرا همیشه باید به خاطر داشته باشید که آنها در کسب و کار کج می کنند تا به نتایج دلخواه برسند. چرا باید انتظار داشته باشید که آنها تحقیقات خود را نیز تعصب نکنند؟ حقیقت این است که بیشتر آنچه که آنها در مورد کاربران معمولی پیشنهاد می کنند در یک محیط معمولی اندازه گیری نمی شود و بنابراین واقعاً قابل اعتماد نیست.

اکثر کاربران ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است در مورد هر چیزی که قصد خرید دارند اطلاعات بیشتری داشته باشند. آنها هرگز به دلیل ارائه جزئیات زیاد ، آن را با شما مخالفت نمی کنند ، اما اگر جزئیات کافی را ارائه ندهید ، می توانند از خرید شما اجتناب کنند. اغلب وقتی مشتری از خرید از شما امتناع می کند ، دلیل آن را به شما نمی گوید و اغلب حتی نمی داند چرا. اما دلیل این امر این است که شما سوالات بی پاسخ آنها را برای آنها رها کرده اید و بنابراین آنها متعهد به خرید فوری نیستند. هنگامی که مشتری سایت شما را ترک می کند ، اغلب آخرین بازدید او خواهد بود.

 

پیشرو بودن

عدم ارائه قیمت به عنوان یک تاکتیک شوم و زیرکانه تلقی می شود. همه مصرف کنندگان آن را دوست ندارند و فرض آنها این است که قیمت شما باید نسبت به کیفیت آنچه ارائه می دهید بسیار بالا باشد ، در غیر این صورت برای افشای آن هیچ تردیدی نخواهید داشت.

بنابراین مگر اینکه مصرف کننده واقعاً اهمیتی ندهد که هزینه چقدر است (که به طور فزاینده ای نادر شده است) ، ممکن است فروش را از دست بدهید. در بیشتر موارد ، مصرف کننده تنها در صورتی به شما برمی گردد که تمام امکانات دیگر را از دست داده باشد ، از جمله خرید از شخص دیگری با قیمتی بالاتر از هزینه ای که شما هزینه آن را دریافت کرده اید ، صرفاً به این دلیل که آن نهاد دیگر در اعلام قیمت آنقدر بی پروا نبوده است.

استفاده از بسترهای قابل اعتماد

هنگام فروش ، بستر فروش شما باید به عنوان خدماتی که مصرف کنندگان می توانند به آن اعتماد کنند ، قابل تشخیص باشد. معمولاً این باید به یک سرویس اصلی پرداخت آنلاین مانند Skrill ، PayPal یا WorldPay متصل شود ، یا باید به یک سرویس بانکی بزرگ با نام آشنا متصل شود.

یک مثال از نقطه مقابل این امر این است که از کاربران بخواهید که حواله ای را به صندوق پست شما ارسال کنند. اگر یک تجربه خرید غیرحرفه ای ارائه دهید ، فروش زیادی نخواهید داشت.

 

تسویه حساب را آسان کنید

تجربه واقعی خرید باید ساده و مستقیم باشد. اگر پیشنهاد شما شامل افزایش قیمت می شود ، اغلب بهتر است آن را به عنوان یک معامله پس از فروش جداگانه در نظر بگیرید. در موارد دیگر قابل قبول است که آن را یکبار (و فقط یکبار) مستقیماً بعد از دکمه پرداخت و قبل از ارسال کاربر از طریق درگاه پرداخت قرار دهید.

یک مثال خوب در این مورد روشی است که Agoda به کاربران می دهد تا قبل از پرداخت نهایی ، خرید اتاق خود را با قیمت ویژه ارتقا دهند. دلیل این کار این است که آگودا تصمیم گیری را برای مشتری بسیار آسان می کند و پیشنهاد را می پذیرد یا رد می کند و آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که دلهره آور به نظر نمی رسد.

 

ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت

این به معنای حداقل این است که شما خرید مشتری را تأیید می کنید و از او به خاطر کارش تشکر می کنید. شما همچنین باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که مشتری چیزی برای شکایت ندارد. محصولات را فوراً ارسال کنید و هر آنچه را که وعده داده اید انجام دهید. اگر به هر دلیلی نتوانستید همه کارها را دقیقاً طبق وعده انجام دهید ، با مشتری تماس بگیرید و موقعیت را برای او توضیح دهید. در صورت امکان ، نوعی از جبران مشکلات خود را به آنها پیشنهاد دهید ، زیرا این امر فقط به ارتقای شهرت شما در شرایطی کمک می کند که ممکن است به آسانی دچار آن شده باشید.

پیاده سازی هیچ یک از ایده های فوق فوق العاده دشوار نیست و مطمئناً از عملی کردن این توصیه سود خواهید برد. وقتی مشتری را در اولویت قرار می دهید ، معمولاً تلاش های شما پاداش می گیرد.