بازاریابی و تبلیغات تلاشی است که می تواند بر رفتار خرید مشتریان یا مشتریان با پیام فروش متقاعد کننده در مورد محصولات و/یا خدمات تأثیر بگذارد. در تجارت ، هدف تبلیغات جلب مشتریان جدید با تعریف بازار هدف و دستیابی به آنها با یک کمپین تبلیغاتی موثر است.

 

بازار هدف

ایجاد بازار هدف اولین قدم مهم در هر کمپین تبلیغاتی است – قبل از اینکه بتوانید به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید باید بدانید چه کسانی هستند. به عنوان مثال ، اگر مخاطبان شما شهروندان سالمند هستند ، یک رسانه تبلیغاتی مانند فیس بوک انتخاب ضعیفی است. به طور مشابه ، هزاره ها بسیار کمتر روزنامه می خوانند یا از صفحات زرد استفاده می کنند.

تعریف بازار هدف شامل ایجاد مشخصات جمعیتی مشتری احتمالی با در نظر گرفتن معیارهایی مانند سن ، جنسیت ، وضعیت تأهل ، شیوه زندگی ، عادات خرید و غیره است.

همچنین مهم است که سطح رقابت برای محصول یا خدمات خود را با مخاطبان مورد نظر بررسی کنید زیرا ممکن است در قیمت و/یا خدمات به رقابت بپردازید.

روشهای رایج تبلیغات

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که معمولاً توسط مشاغل کوچک استفاده می شود.

تبلیغات آنلاین: بازاریابی آنلاین شامل تعداد زیادی فرصت تبلیغاتی از جمله:

  • تبلیغات وب سایت محلی: بسیاری از شهرداری ها و بخشهای اتاق بازرگانی دارای وب سایت هایی هستند که لیست مشاغل محلی را ارائه می دهند.
  • صفحات وب تجاری: ایجاد و نگهداری یک وب سایت حرفه ای با توضیحات واضح از پیشنهادات تجاری ، بهینه شده برای ترافیک جستجو.
  • ایمیل: نیاز به یک لیست ایمیل مشتری و رعایت مقررات ضد هرزنامه دارد. خبرنامه های ایمیل می توانند برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و انتقال اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید مفید باشند.
  • فیس بوک: استفاده از رسانه های اجتماعی با ایجاد یک صفحه تجاری در فیس بوک و استفاده از آن برای تبلیغ مرتب محصولات و خدمات. یک مکان تبلیغاتی رایج برای مشاغل مانند رستوران هایی که از صفحات طرفداران فیس بوک برای تبلیغ موارد جدید یا ویژه و دریافت بازخورد از مشتریان استفاده می کنند. همچنین تعدادی از 3 مورد برای انجام تجارت در فیس بوک وجود دارد.
  • توییتر: با فرض اینکه این تجارت دارای دنبال کنندگان توییتر است ، می توان برای ارسال پیام های کوتاه تبلیغاتی استفاده کرد.

تبلیغات روزنامه ای: در حالی که روند نزولی داشته است (درآمد آگهی روزنامه های ایالات متحده بین سالهای 2006 تا 2015 بیش از 50 درصد کاهش یافته است) تبلیغات روزنامه همچنان می تواند روشی موثر برای دسترسی به مشتریان باشد. بسیاری از شهرداری ها روزنامه های با علاقه خاصی دارند که می توانند توسط مشاغل برای تبلیغات محلی استفاده شوند.

جراید زرد: استفاده از صفحات چاپ شده نیز رو به کاهش است. با این حال ، نسخه آنلاین آنها همواره وجود دارد.

پست مستقیم: می تواند بسیار مفید باشد. اگر از طریق پست ارسال شود ، می تواند پرهزینه باشد ، اما حتی بدون وجود بروشورهای لیست پستی ، بروشورها و غیره همچنان می توانند مستقیماً به اقامتگاه ها و/یا مشاغل در مناطق جغرافیایی مورد نظر تحویل داده شوند. متأسفانه ، آمارها نشان می دهد که تقریباً نیمی از تبلیغات پست مستقیم توسط گیرندگان خوانده نشده و به عنوان “نامه ناخواسته” دور ریخته می شوند.

رادیو و تلویزیون کابلی: شرکت های کابلی اغلب دارای کانال های اطلاعات محلی هستند که تبلیغات مقرون به صرفه ای را برای مشاغل کوچک ارائه می دهند.

تماس حضوری: تماس تلفنی یا حضوری همچنان می تواند موثر باشد. به عنوان مثال ، در حین تماس ، یک شرکت خدماتی می تواند از این فرصت استفاده کرده و از اقامتگاه ها یا مشاغل همسایه دیدن کرده و خدمات آنها را ذکر کند (یا بروشورها یا بروشورها را رها کند). درخواست تلفن در حال حاضر در کانادا برای شماره های ثبت شده در لیست ملی تماس نگیرید غیرقانونی است مگر اینکه تجارت با مشتری ارتباط فعلی داشته باشد.

تبلیغات با وسایل نقلیه: تبدیل وسیله نقلیه به “بیلبورد موبایل” یک راه عالی برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض تجارت است. تبلیغات وسایل نقلیه چشم نواز هستند و در یک منطقه بزرگ مترو می توان بیش از یک میلیون بار در ماه مشاهده کرد.

تسخیر تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین به سرعت در حال رشد است و بیش از 229 میلیارد دلار در سراسر جهان در تبلیغات آنلاین در سال 2017 سرمایه گذاری شده است. طبق آمار ، پیش بینی می شود که این مبلغ تا سال 2020 به 335 میلیارد دلار برسد.

با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی ، هزینه تبلیغات در رسانه های اجتماعی تنها در سال 2017 از تقریباً هیچ چیزی در سال 2010 به بیش از 35 میلیارد دلار رسیده است (هزینه ها از 2014 تا 2016 دو برابر شده است). رسانه های اجتماعی به ویژه در بین تبلیغ کنندگان محبوب هستند ، جایی که دسترسی آسان به داده های جمعیتی کاربران (مانند سن ، علایق ، عادات هزینه ای و غیره) می تواند تبلیغات را به خوبی برای مخاطبان تنظیم کند.